Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Japonské spoločnosti spájajú svoje sily, aby zachránili spaľovací motor. Nastane revolúcia?

31.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels). Mazda, Subaru a Toyota vytvorili alianciu na záchranu spaľovacieho motora. Podľa nich má takýto pohon ešte budúcnosť, ale bez revolúcie sa to nezaobíde. Akio...

31.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).

Mazda, Subaru a Toyota vytvorili alianciu na záchranu spaľovacieho motora. Podľa nich má takýto pohon ešte budúcnosť, ale bez revolúcie sa to nezaobíde.

Japonské spoločnosti spájajú svoje sily, aby zachránili spaľovací motor.
Foto: youtube.com/@KirkKreifels

Akio Toyoda už roky tvrdí, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale oxid uhličitý, ktorý produkuje. Toyota preto už niekoľko rokov vyvíja okrem iného pohonné jednotky schopné pracovať s vodíkom.

Novovytvorená aliancia sa má zamerať práve na dekarbonizáciu. Pomôže k tomu optimalizácia súčinnosti spaľovacích motorov s elektromotormi a palivami s neutrálnym obsahom uhlíka.

Nie je to len motor

Zástupcovia Mazdy, Subaru aj Toyoty tvrdia, že rozhodnutie vytvoriť alianciu vychádza z „hlbokého pochopenia životného štýlu ich zákazníkov“. Okrem toho veria v budúcnosť spaľovacích motorov.

Zaujímavé je, že spolu s budúcimi pohonnými jednotkami sa má revolučne zmeniť aj ich „balenie“. Teda celé vozidlo. Novovyvinuté systémy majú byť totiž kompaktnejšie ako existujúce systémy, čo umožní vytvárať menšie vozidlá.

Vďaka tomu sa zlepší aerodynamika a zníži spotreba paliva. A to všetko pri dodržiavaní čoraz prísnejších emisných predpisov.

Dôležité je, že budúce motory vyvinuté členmi aliancie by mali byť poháňané alternatívnymi palivami. Hovorí sa o biopalivách, vodíku a elektronických palivách.

Spaľovací motor musí byť neutrálny

„Naďalej budeme zákazníkom ponúkať vzrušujúce vozidlá, zlepšovať spaľovacie motory pre éru elektrifikácie a rozširovať viacero možností na dosiahnutie uhlíkovej neutrality,“

– tvrdí prezident a výkonný riaditeľ Mazdy Masahiro Moro.

Novovytvorená aliancia sa má zamerať práve na dekarbonizáciu.
Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT

Šéf spoločnosti Subaru Atsushi Osaki zasa navrhol, aby sa japonské spoločnosti usilovali o uhlíkovú neutralitu. Koji Sato – prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota – priznal, že chce zákazníkom ponúknuť rôzne možnosti pohonu. Samozrejme, všetky majú byť CO2 neutrálne. Sato medzitým označil vytvorenie aliancie troch značiek za „priateľskú súťaž“.
„Aby sme našim zákazníkom poskytli rôzne možnosti na dosiahnutie uhlíkovej neutrality, je potrebná výzva. Takouto výzvou je vývoj motorov prispôsobených budúcemu energetickému prostrediu,“

– tvrdí Sato, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota

Elektromobilita je stále v hre

Napriek oznámeniu aliancie sa Toyota v súčasnosti výrazne zameriava aj na vývoj elektromobility. Cieľom Japoncov je do roku 2030 predstaviť 30 nových elektrických modelov a v konečnom dôsledku predávať 3,5 milióna elektromobilov ročne. Do roku 2025 chce Toyota na európskom trhu ponúkať až 10 elektromobilov.

Mazda, ktorá nedávno predstavila úplne novú „šestku“ pre Čínu, tiež plánuje niekoľkomiliardové investície do elektromobility. Subaru chce mať do roku 2028 k dispozícii 8 elektromobilov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania predstavili najúčinnejší dieselový motor v histórii. Je schopný dosiahnuť rekordnú tepelnú účinnosť

Dieselový motor: Ako často kontrolovať olej. Veľmi dôležitý detail


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Najväčšia pasca moderných áut: V daždi ste neviditeľní a hrozí vám mastná pokuta!

18.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CatersClips) Moderné autá ponúkajú množstvo inteligentných technológií, ktoré nám uľahčujú život. Jedna z nich je však extrémne zradná. Automatické svietenie…

Kto zarába najviac na autách? Šokujúci rebríček odhalil pravdu, Ferrari je iná liga!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari) Zamysleli ste sa niekedy nad tým, koľko automobilka reálne zarobí na jednom jedinom aute, ktoré si kúpite? Rozdiely sú…

Kedy kúpiť a kedy predať auto? Zlý mesiac vás môže stáť tisíce eur!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dragana Gordic) Trh s ojazdenými autami funguje ako príroda. Má svoje ročné obdobia. A rovnako ako pri ovocí a zelenine,…

Toyota a Čína spájajú sily: Toto je elektrický sedan, ktorý má zničiť Teslu!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews) Automobilový svet zažíva zemetrasenie. Toyota, gigant, ktorého mnohí kritizovali za pomalý nástup do sveta elektromobilov, práve odhalila svoju novú…

Tesla sa prerátala: Lacný Cybertruck je totálny prepadák, nikto ho nechce!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss) Keď sa predaje nedaria tak, ako si predstavujete, logickým krokom je predstaviť lacnejšiu verziu. Presne o to sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov